Bedste Tillæg for mænd med prostatakræft

Bedste Tillæg for mænd med prostatakræft

Mandlig patient med Doctor

Mænd diagnosticeret med prostatakræft ikke altid vælger at følge en traditionel medicinsk tilgang til behandling af deres sygdom. For nogle, røre truslen om bivirkninger såsom nedsat seksuel funktion, tab af sexlyst, kvalme og diarré en interesse i kosttilskud, som siges at hjælpe.

Kosttilskud mente var bedst for Prostata Cancer


Mens kosttilskud kan hjælpe, hvis du overvejer at behandle din prostata cancer med kosttilskud, er det vigtigt at forstå, at vitaminer, naturlægemidler og andre kosttilskud er ikke reguleret af FDA. Under kosttilskud Sundhed og Education Act (DSHEA) fra 1994, er det op til den virksomhed, der fremstiller eller distribuerer det tillæg at underbygge påstande det gør, er sandt. Følgende kosttilskud er ofte anbefales at hjælpe med at forebygge eller behandle prostatakræft, men før du tager nogen tillæg for prostatakræft, bør du altid tale med din sundhedsplejerske.

PC-SPES

Et supplement kaldet PC-SPES var en urtekosttilskud markedsføres til behandling af prostatakræft. Mens undersøgelser viste PC-SPES arbejdet ved at sænke PSA og testosteron, udstedte FDA en advarsel, fordi det viste sig at indeholde receptpligtig medicin, der kan føre til alvorlige problemer. Som følge heraf blev taget ud af markedet i februar 2002. Andre bekymringer omkring dette tillæg medtaget, at det reducerede PSA niveauer og som et resultat kunne maskere progression af prostatakræft.

Zink

The American Journal of Clinical Nutrition rapporterede 2010 undersøgelsens resultater , der viste zink er nødvendigt for en række cellulære funktioner. Resultater foreslået en sammenhæng mellem høj indtagelse af zink og lavere prostatakræft dødeligheden efter diagnosen.

E-vitamin

Undersøgelser af E-vitamin har vist modstridende resultater, når det kommer til prostatakræft, men E-vitamin er en antioxidant vist sig at hjælpe med at kontrollere skader på cellulært niveau, der kan føre til kræft. En undersøgelse fra 1998 af 29.133 mandlige rygere i Finland viste 32% færre tilfælde af prostatakræft og 40% færre dødsfald som følge af prostatakræft blandt mænd, der tog E-vitamin for at forebygge lungekræft sammenlignet med mænd, der tog placebo. Et studie sponsoreret af National Cancer Institute er ved at undersøge effekten af ​​selen og E-vitamin som et middel til at beskytte mod prostatakræft er i gang og forventes afsluttet i 2013.

Selen

Selen er et andet tillæg siges at hjælpe med at bekæmpe prostatakræft, men en nylig undersøgelse offentliggjort i Journal of Clinical Oncology foreslog det er ikke den rigtige tillæg for alle. Resultaterne tyder på, at tage selen sætte nogle på et højere risiko for en mere aggressiv kræft. En anden gruppe studerer resultaterne fra forskellige undersøgelser fandt ingen beviser for, at selen kosttilskud forebygge kræft, men foreslår yderligere undersøgelse er påkrævet.

Beta-caroten

Undersøgelser af beta-caroten effekt på prostatakræft viser inkonsistente resultater. Nogle foreslår det hjælper, og andre, at det øgede risikoen for aggressiv prostatakræft.

Boron

En lille to-årig undersøgelse viste, at bor indtag ikke medvirke til at forebygge prostatakræft. Men er den fremtidige forskning anbefales

Saw Palmetto

Ifølge American Cancer Society , ingen tilgængelig undersøgelsens resultater viser på dette tidspunkt Savpalme kan forebygge eller behandle prostatakræft.

Prostata Specifikt Supplements


En række af prostata specifikke kosttilskud er på markedet. Disse omfatter produkter såsom:

Overvej Behandlingsmuligheder

Brugen af ​​urter er en hævdvunden tilgang til behandling af sygdom og forbedre sundheden, men tager naturlægemidler kosttilskud bør også ske under tilsyn af din sundhedspleje udbyder. De kan udløse bivirkninger og interagere med andre kosttilskud eller medicin. Med så mange modstridende oplysninger, hvis du er diagnosticeret med prostatakræft er det meget vigtigt at tale med din læge om forskellige behandlingsmuligheder. Må ikke bruge oplysninger i denne artikel eller andre, som en erstatning for professionel rådgivning. Din læge kender din komplette sygehistorie og kan tilbyde vejledning specifikt til dig.